Nytt hjemmekontor

Høsten har kommet og jeg er omtrent ferdig utvendig med det som skal gjøres der. Ikke mye igjen heldigvis så da er det bare å begynne på innvendige prosjekter. Kontoret, datakroken, TV-kroken osv. trengte en oppussing og det ble hvit smartpanel på veggene. Her gjenstår det bare listing nå så er vegger og gulv ferdig. Gulvet rakk jeg å legge på lørdag. Siden vi nå skal ha elektrisk gulvvarme i hele 1. etasje måtte jeg begynne med det her inne. Løsningen vi valgte heter Veria. Enkel og grei å legge og man trenger heller ikke noen elektriker for å koble det sammen.
Lister blir det vel en råd med i løpet av kommende uke og deretter skal resten av gulvene i hele huset oppgraderes. Veria bygger 8mm og oppe på der legger jeg parkett som bygger 14mm. At vi mister litt høyde under taket gjør ingenting og den store fordelen er at vi kan fjerne alle tersklene nå. Det blir gjennomgående gulv i hele etasjen bortsett fra til bad og toalett. Jobben blir litt kronglete i og med at jeg må flytte på alt etterhvert som jeg jobber meg fremover. Å tømme et helt hus er totalt uaktuelt, men litt flytting på ting internt går bra. Det tyngste blir nok pianoet mitt.


Hjemmekontoret er opprinnelig et soverom som vi ikke lenger trenger. Veggen ble slått ut og rommet ble derved en del av stua. Jeg kan sitte på kontoret og ha kontakt med resten av huset samtidig.

Nytt fint gulv i hjemmekontoret mitt

Nye taklister og hjørnelister gjenstår.

Gulvet har vært veldig lett å legge. Klikkgulvet av merket Mammut er noe av det enkleste jeg noengang har lagt. Det viser seg at kvalitet koster, men du har igjen til slutt allikevel. Det er mye som skal ryddes her og hyller og skap skal på plass, men det tar nok noen dager før jeg begynner på det. Jeg har tenkt å planlegge innredningen nøye slik at den blir mest hensiktsmessig for meg.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Libanesisk kaffe og ost

Kamelkjøtt