Grenserittet 2016

Det snakkes alltid om utstyr og hva som er bra. Noen er fanatiske og andre mer avslappet til type utstyr. Selv tilhører jeg siste kategori. Har benyttet Canon i maaange år, men gikk over til Sony speilløst for vel to år siden. Har ikke angret. Det betyr ikke at jeg aldri vil bruke mine Canon hus noe mer, nei dem er med av og til og kommer til nytte nå og da. Canonlinsene benytter jeg jevnlig på Sonyhuset med enten et Metabonesadapter eller Sigma MC11 som er et helt nytt adapter. Sigma sitt adapter er mye billigere og fungerer fantastisk bra.
Denne helgen har det vært det årlige Grenserittet i Halden og på lørdag var det duket for nesten 4000 syklister som skulle ta seg fra Strømstad og frem til Fredriksten Festning i Halden. Som vanlig må jeg en tur ut for å ta noen bilder og i det været som nå var tok jeg også med meg min gamle Canon 7D og en Canon 70-200mm. Topp kombinasjon.
Jeg tok til å begynne masse bilder og film med Sony a6300 og Sony 18-105mm, men da det begynte å styrtregne kom min gamle 7D frem. Jeg har enda ikke sjekket hvor mye regn Sony a6300 tåler, men ville ikke teste ut det i går. Gamlehuset tåler jo juling og fikk utstå en fuktighetsperiode utover ettermiddagen. Fungerte utmerket og er like fin i dag som tidligere.






Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Libanesisk kaffe og ost

Kamelkjøtt