Siste hele dag i Kusadasi

Så går denne delen av ferien mot slutten.
Det er ikke lenge siden det var vårlige tider hjemme og vi lengtet mot sommeren og ferien som skulle komme. Langt frem virket det da, men av erfaring vet man jo at tiden går raskt, altfor raskt og her sitter man og er klar til å pakke kofferten for å dra hjem igjen.
Opplevelsene har vært mange og det gjør sitt til at tiden går fort. Bading og soling hører alltid med og har vært en del av denne ferien, men det har blitt brukt tid på en del andre sysler også. Vi hadde leiebil i 4 dager og da rullet den ca. 2000km på den tiden. Turen gikk fra Kusadasi, via Denizli til Cay, Konya, Nevsehir og til Göreme, hvor vi tok en tur i ballong.

Morgenen med soloppgangen er et fantastisk skue når man ser den fra en ballong hengende stille og rolig mellom himmel og jord.
I Göreme overnattet vi på Gütlekin hotell og det var et trivelig sted. Enkel standard, men veldig hyggelig. De hadde en flott takterrasse hvor det var fin utsikt over byen.
Hjemturen gikk nesten samme vei, men vi kjørte noen veier gjennom fjellene og tok turen via Konya, Burdur og Isparta før vi dro innom Denizli hvor vi traff våre venner igjen. På veien overnattet vi i Isparta, men vi kom dit sent og var ikke ute i byen. Neste morgen dro vi videre gjennom fjellene mot Denizli. Burdur lå pent til ved sjøen med samme navn. Etter å ha kjørt gjennom Burdur og langs Burdursjøen tok vi av på en liten vei gjennom fjellene mot Denizli. Nedenfor er et bilde fra stedet der vi tok av fra hovedveien og inn på den mindre veien.
Liten tyrkisk landsby på veien over mot Denizli

Det ble en flott tur i et flott landskap.

På denne veien kom vi også forbi Salda Gölü og der stoppet vi for å drikke te og kjenne på vannet.
Bildet her er fra Salda Gölü.

Siste stopp denne dagen ble Denizli og Akkan Hotell hvor vi har bodd mange ganger før.
Lørdag morgen spiste vi frokost i Camlik Park med våre venner og med slike temperaturer som det er her nede er det svært trivelig å innta frokosten ute i det fri. Camlik Park har en grei kafeteria og det var litt uvanlig å se brudepar komme til parken på morgenen ferdig dresset for å spise frokost før fotografene kom for å ta bilder av dem. Jeg lurer på hvor tidlig brudene hadde stått opp fordi kjole, sminke og hårdesign var på plass før kl. 10:00
:-)

Det er også et lite zoo i Camlik Park

Mange par som ble fotografert denne lørdagen