Gjengen på AliBabam Hotell i Kusadasi


Eiere og ansatte
Her har vi hele balletten fra AliBabam Hotel i Kusadasi hvor vi har bodd i mange år nå. Bakerst fra venstre er det kokken (ny i år), Mr. Ali og kona (eiere) og de to som sørger for at rommene er rene.
Foran fra venstre sitter kelneren og altmuligmannen Eddy (kallenavn) og Hüseyin som er nattevakt. Disse to er skikkelige muntrasjonsråd. Nattevakta er veldig ivrig på å lære oss tyrkisk og tar god tid til å forklare ord og setninger. Hver morgen er jeg tidlig oppe og går da ned på hotellets veranda hvor Hüseyin varter opp med nye gloser og forklaringer.
Det er ferie for meg når jeg setter meg ned med en kopp te (cay) her på morgenen. Alt er stille, en og annen fugl kvitrer. Retter jeg blikket utover ser jeg hav og øya Samos. Her ser du kveldens utsikt fra det samme stedet.




Dette er en herlig gjeng som man lett blir glad i. Alle pusler rundt deg og sørger for at oppholdet bli behagelig. De to vi nesten aldri ser er damene som vasker da de er rundt i hotellet på dagtid og sørger for at du kommer tilbake til rent rom.
Oliven
Ali og kona har en egen liten gård hvor de har en del oliventrær og fruktene fra disse får vi smake på hotellet. I år som tidligere kom Ali med en stor krukke oliven og en flaske olivenolje fra egen produksjon som vi skulle ha med hjem til Norge. Så nå sitter jeg her og nyter oliven fra deres gård.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Libanesisk kaffe og ost