Tistasenteret og EOS M


Jeg har testet Canon EOS M med 22mm som følger med i pakka fra Canon. Kameraet har en brikke på 18 megapiksler, den samme som sitter i EOS 60D. Bildene blir fine og jeg tror det er et kamera jeg kan bli fornøyd med, men prøv ikke å ta bilder av motiv som beveger seg. Autofokusen må være noe av det dårligste Canon noen gang har laget. Det blir helt umulig å sammenligne den med mine 7D-hus, men selv G10 jeg har er lynkjapp i forhold til EOS M når det kommer til hastigheten på finne skarpheten i motivet. Jeg ser av flere tester på nettet at autofokusen blir kritisert. Den er langsom og treg med 22mm, men da jeg satt på overgangen og brukte min Canon 24-105mm med stabilisator og autofokus (som er lynkjapp på 7D), virket det som om kameraet gikk i fullstendig hvilemodus før den endelig greide å finne et fokuspunkt. Først trodde jeg dette var en feil,  men etter å ha lest andres erfaringer med kameraet forstod jeg at mitt kamerahus virker som det "skal".
Disse bildene tok jeg nå i ettermiddag nede på Tistasenteret i Halden.




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Libanesisk kaffe og ost

Kamelkjøtt