Litt vinter på Skeikampen

Har akkurat vært ute og ruslet en tur i vintermørket her på Skeikampen. Det er vindstille og stjerneklart. Opplevelsen av å se stjernehimmelen som jeg gjør nå etter øyeoperasjonen var helt overveldene. Stjernene lyste klart på himmelen og det var ikke lenger diffuse klumper med lys som det ikke var mulig å få noe klart inntrykk av. Herlig:-)
Tidligere i ettermiddag så det slik ut da jeg kom opp fra Lillehammer. Det er ikke så mye snø, men noe har det jo kommet. Forrige kvelden var jeg på taket av vogna og spikerteltet for å få ned snøen der. Lett var det ikke for det hadde sunket sammen og hardnet skikkelig. Skare og is er det ikke lett og hanskes, men jeg fikk av det meste.
Nå i kveld har jeg også vært ute og byttet propantank. Da jeg var ute på tur og kom tilbake til vogna tenkte jeg at jeg skulle sjekke den tanken som var koblet til og den var lett. Var ikke tunge løftet å flytte på den så jeg byttet likegodt til en ny full tank. Litt dumt hvis den går tom i løpet av natta, blir fort kaldt da.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Libanesisk kaffe og ost

Kamelkjøtt