Morgen i Florø

Jeg skal være et par dager i Florø for å holde kurs for grunnskolene her.
I går da jeg skulle hit så dette ut til å bli en trøblete reise for flyet som skulle ta oss fra Gardermoen til Florø fikk tekniske problem og en del måtte byttes ut. Heldigvis tok det ikke mer enn en time og vi kom oss etterhvert avgårde. Turen over fjellet var grei, men støyen i en Dash 8 er ikke behagelig. Jeg tenker særlig på de som jobber ombord. Flyverten går i dette spetakkelet hele dagen og det må vel tære på hørselen?
Ved landing i Florø var det månelyst og +3. Flott vær!
Å få tak i taxi viste seg ikke like lett og serviceinstillingen hos sjåføren som kom var ikke på topp. Vi lurte på om han ikke kunne si fra at det stod en lang rekke med folk der som trengte bil, men ingen taxier var å se. Vi er ikke så mange biler på vakt på kvelden sa han, så det var bare å ta det med ro. Ved siden av meg stod det fire som hadde ringt og bestilt taxi, men den kom ikke som den skulle og det tutet bare opptatt på taxisentralen. Den første taxien som dukket opp hadde med seg en lærling i forsetet og kunne derfor ikke ta de fire som hadde bestilt.
Etter vel 20 min stod det igjen fire av oss og tre skulle til samme sted så jeg foreslo at vi kunne kjøre sammen, noe de satte pris på. Den fjerde personen skulle videre lengere ut på andre siden av byen og da var saken grei. Alle fire kunne jo bli med.
Taxien kom og bakdøra gled opp, den gjør jo det på de fleste moderne stasjonsvogner nå. Sjåføren var ganske ung og kom ikke ut for å hjelpe til med kofferter til oss fire. Han bare satt der og var ganske sur og sa ikke et ord under hele turen. Det ble ikke ett øre i driks på den sjåføren nei! Mulig han hadde veldig vondt i bena sine :-)
Choice-hotellet i Markegata er helt ok og nå er det straks frokost på gang her.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Libanesisk kaffe og ost

Kamelkjøtt