Bislett i "fugleperspektiv"


Solen skinte, men mye fuglekvitter hørte jeg ikke i dag. Vanligvis pleier jeg ikke å rusle rundt på Bislett utpå dagen, men endelig hadde dagen kommet hvor møtet med øyekirurgen var avtalt. Som vanlig var jeg ute i god tid - en time før - og gikk derfor en runde i området for å nyte det flotte høstværet. Siden jeg for tiden har med egen stærkasse var det ikke så farlig om det ikke var mye kvitter rundt meg. Det flkser nok det som finnes i øya mine. Stæren er av den grå typen, litt kjedelig altså, ingen fargepsrakende påfugl som har fått slå seg løs når man først skal få ekstra leietagere i gluggene. 
Etter å ha tittet inn i merkelige blinkende dingser som brummer, blinker og scanner deg, så fikk kirurgen ut noen artige bilder som ikke helt enkelt lar seg redigere i Lightroom, men pytt det spiller ingen rolle. Jeg hadde jo håpet på litt av den påfuglen da, men nei, bare noen kjedelige grå stær. Navnet deres står d
et imidlertid respekt av - Katarakt, fint navn på noe så grått:-)
Nå skal det straks ryddes i stærkassa og det skal vibreres og støvsuges. Trist skjebne låter det som.
Inn flytter en ny leieboer av den tynne slanke sorten som er helt gjennomskinnelige, faren var visst glassmester tror jeg. Ikke legger han på seg heller og sørger for at nye stær normalt kommer til å sky denne kassa.
Resultatet skal være omtrent som når du har hatt proffe vindusvaskere på besøk etter sølestorm mot huset. Klare vinduer hvor du kan se hagen blomstre selv midtvinters - tja den var kanskje litt drøy, men pytt der også.
God kveld!


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Libanesisk kaffe og ost

Kamelkjøtt