Luster bibliotek

Trivelige og lyse lokaler hos Luster folkebibliotek i Gaupne. Jeg var der borte på et tips & trikskurs og hadde en flott tur frem og tilbake.over fjellet. 

Under oppholdet i Luster kommune (Gaupne), bodde jeg på Gaupne hotell. Det var et meget hyggelig sted med hjemmekoselig atmosfære. Kveldsmaen (middagen hentet du i grytene på kjøkkenet og den kvelden jeg var der borte var det torsk med gulrøtter, poteter og saus til. Her var det ingen fancy oppdekning og små klumper med mat på skåla. Maten smakte utmerket.

De hadde også dekke tlangbord for de som ville spise. Her samlet gjestene seg og pratet sammen. En av bedriftene i Gaupne har mange arbeidere fra forskjellige steder i verden og middagen gikk på engleks. Her var det nordmenn, amerikanere, sør-amerikanere og andre folkeslag. Vi hadde alle en hyggelig kveld og jeg kom ikke inn på rommet før nærmere midnatt. Til frokost møtte jeg de fleste igjen Trivelig sted å overnatte.

Gaupne Hotell

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Libanesisk kaffe og ost

Kamelkjøtt