Jernbanemuseum og backup

Innimellom lesing, regnbyger, tekopper og masse annet benytter jeg tiden
Img_7978

til å bla gjennom gamle bilder på disken jeg har med. Jeg reiser aldri et sted uten at jeg har med en disk med en kopi alle mine digitaliserte bilder på. Backup får man aldri for mange av og vedsiden av fysiske disker benytter jeg også Livedrive.com på nettet.
Når jeg er på reise kan jeg på den måten sitte og gjennomgå bilder og legge på kommentarer, emneord og anne relevant info. I alt har jeg passert 125000 bilder som er "ferdig" katalogisert. Lightroom forteller meg at det kun er rett under 4000 bilder som mangler bildeomtale og rett under 500 som mangler emneord. Da nærmer jeg meg. Alt nytt som tas gjøres ferdig med en gang, det er de gamle bildene jeg rydde opp i. Dessuten er det en del tilvekst av scannede bilder. Jeg har hyllemetere med dias og negativer fra gammelt av og jeg aner ikke hvor mange tusen bilder som finnes der heller. der har jeg enda ikke noe system, bortsett fra når og hvor det er tatt da:-)
Bildet er fra sommeren 2003 da det nye jernbanemuseet på Hamar ble åpnet. Jeg var invitert og hadde en fin dag der.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Libanesisk kaffe og ost

Kamelkjøtt