Stille kveld

Skeikampen

Img_1555

Jeg dro oppover rett etter lunsj i dag og kom frem hit noe før fire. Siden jeg skal på jobb i området i morgen overnatter jeg på vogna istedet for på hotell.

Rett etter ankomst var det å sparke i gang grillen, engangsgrill denne gangen og ta frem det greie utvalget med grillmat jeg hadde hamstret i butikken på hjørnet nede i Gausdal. Det ble en pakke med kylling- og kalkunpølser og noen krydderpølser. Litt må man jo skeie ut når man er på Skeikampen. En boks med potetsalat ble også tatt med og det smakte godt alt sammen.

Nå er det kveld og temperaturen har sunket. Himmelen er fortsatt ganske blå og sola skinner. En helt perfekt kveld. TVn er av, det er visst noe slikt fotballhysteri på i kveld har jeg skjønt, men siden jeg ikke skjønner meg på fotball så får det være. Spania og Portugal greier seg godt uten meg som publikum. "Flate ballær på vingane" får andre rope til dem.

Radioen har jeg heller ikke slått på, men bøker har jeg og internett da, selvfølgelg:-) Med en kopp nytrukket kaffe, nåja litt pulver og en vannkoker blir også til noe som kan drikkes, så er kvelden helt perfekt.

Ute rusler melka og lammekotlettene forbi. Det møes og brekes, herlige naturlige lyder. I det siste har jeg sett en reklame på TV med et par kuer som prater sammen og snakker masse vås. Kuene her oppe hadde en mer sakelig diskusjon og uttrykksmåte. Her var det ikke jålete stemmer i lyst toneleie, men et enkelt og greit Møøø når de gikk forbi hos meg. Ikke noen dikkedarer med oppTinet svada.

Nå senker kvelden seg og tiden kommer uten at noen bruker den opp med en gang. Den smyger seg innpå meg her jeg sitter og leser, skriver litt og drikker kaffe.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Libanesisk kaffe og ost

Kamelkjøtt