Familie

Vi fikk besøk av barn og barnebarn i dag(tenk hvor "gamle" vi har blitt), og her er vårt eldste barn med lille Jenny på fanget som er vårt yngeste barnebarn. Hans-Chr. er onkel til denne nydelige hjerteknuseren som blir 6 mnd den 13 mars. Jenny er datter av Rebekka og Ronny. Grunnen til besøket akkurat i dag er at bestemor fyller 57 år!
Familie er topp og vi er velsignet med å ha en fin familie rundt oss. Alle er ikke like heldige og jeg tror vi forstår å sette pris på hva dette egentlig betyr.
Nå har barna igjen dratt hver til sitt og kona og jeg sitter her tilbake i stillheten, som aldri er plagsom og mimrer litt. I august i år er det 40 år siden vi traff hverandre og fikk følge som det het. Kona er 57 år i dag og jeg traff henne da hun var 17 og jeg 18. Den gangen var det helt umulig å tenke seg hvordan livet ville bli og vi hadde så mange planer som alle unge hadde den gangen og har idag. Nå som noen år har passert kan vi se tilbake og glede oss over med-- og motgang i livet.
Når man først er i mimrehjørnet er det mye som dukker opp og når jeg nå ser at allerede neste år så blir jeg 60 så kan det ikke stemme, men dessverre, kalenderen lyver ikke.
Venner har kommet og gått gjennom åra, men en god venn jeg fikk i barndommen har blitt med gjennom hele livet, litt til og fra pga av arbeid osv, men kontakten man får med slike venner er ikke avhengig av tid og rom. Når man møtes er man tilbake som om det var i går. Man får også gode venner i voksen alder, men det er umulig å forklare den forbindelsen som er til venner man "kjempet" seg gjennom barne- og ungdomsår med. Mobbing er ikke noe nytt fenomen!
Enda en helg er tilbrakt i den trygge heimen som det heter og i morgen tidlig går turen tilbake til Oslo og deretter videre til Møre- og Romsdal hvor denne uka skal tilbringes.
20120311-img_0685
God kveld!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Libanesisk kaffe og ost

Kamelkjøtt