Hemne kommune

Da skal det bli noen dager i Trøndelagsfylkene. I dag dro jeg nordover til Sør-Trøndelag og Kyrksæterøra. Turen gikk veldig greit og det var mye mindre trafikk enn jeg hadde ventet. E6 var nesten tom for biler i dag. Ved Berkåk tok jeg av og inn på vei 700 og satt kursen utover mot Hemne kommune hvor Kyrksæterøra ligger. E39 som man etterhvert kommer ut på var et trist syn. Makan til krøttersti skal du lete lenge etter og den har til og med status som europavei også. Hull på hull og lapp på lapp. Samferdselsministeren har kanskje glemt å titte på den strekningen, men hun blir vel beskyttet for å se tilstanden på alle andre veier enn der hun klipper snorer?

Nå er det kveld og jeg fant Hotell Hemne oppe i bakken. Dessverre hadde de ingen matservering på kvelden, kun frokost, men det går greit siden det er matbutikker bare et par hundre meter unna. Blir jo ikke varm mat på meg, men jeg koser meg med brød, pålegg og litt frukt allikevel.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Libanesisk kaffe og ost

Kamelkjøtt