Blogger og G+

Nå har vi fått mulighet til å koble Blogger sammen med G+ og det har jeg gjort. Kan jo være greit å samle alt Googlestoffet på ett sted.
Det har vært mye skriverier i det siste om alt Google tar var på om oss som personer og historikken i Google er kanskje skremmende for mange. For min del bruker jeg den aktivt for å lete etter sider jeg har vært på i stedet for å ta vare på all verdens bokmerker. De mest brukte sidene ligger jo selvfølgelig på bokmerkene, men alt det andre man er innom i løpet av året kan det jo være greit å ha en oversikt over. Så lenge man ikke har noe å skjule ser jeg ikke problemet med at det finnes en slik historikk. Folk får jo mene hva de vil, men jeg er meget fornøyd med Google og de mulighetene som finnes der.
At Apple og Google ikke er helt venner for tiden for så være og siden jeg kun bruker Mac og mye software fra Google så blir det jo spennende å se fremover hvordan det "samarbeidet" vil gå. Allerede nå er det noen rykter om at Google maps skal kuttes i senere versjoner av iOs på iPhone og iPad, men den som lever får se hva som skjer. Forandringer skjer hele tiden, men jeg kan ikke gjøre det til et problem for meg, da jeg har null sjansje til å endre eller påvirke det de store selskapene tilbyr sine kunder. Streiker jeg ved å la være å bruke Google eller Apples produkter, ja så går de da ikke nedenom og hjem av den grunn.
Nettet har blitt mer og mer spennende de siste åra og jeg koser meg med den utviklingen som skjer der. At det finnes mye dritt på nettet er ikke til å komme utenom, men dessverre fokuserer pressen nesten ensidig på det negative og ikke det positive.
Alt kan misbrukes, også en penn(tastatur) hos en journalist og det ser vi vel ofte i dagens presse?

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Libanesisk kaffe og ost

Kamelkjøtt