Prius

Så var det på tide å bytte bil på jobben igjen. Bilen er kontoret mitt og jeg er på reise det meste av året. Da er det ok med en hybridbil som Toyota Prius og den har vært trofast gjennom all slags vær og føreforhold de tre siste åra.

Den nye bilen er selvfølgelig også en Prius. En gang Prius alltid Prius? Vel, kanskje ikke, men jeg er ikek interessert i å prøve noe annet enda. Jeg merket god forskjell da jeg satt meg i den nye utgaven i dag. Nå er det soltak slik at alt virker mye lysere, dessuten er bilen hvit også.

Eneste som er helt nytt denne gangen er piggdekk. Jeg har de siste 15 åra kjørt piggfritt og det uten problem, men med været som har vært denne vinteren bestilte jeg nå bilen levert med pigger. Bråker litt mer, men det kommer godt med på isete veier når det fryser på etter disse regnskylla vi stadig opplever denne vinteren.

Manualene er store og det mye å sette seg inn i. Nå er det meste likt den jeg var vant til, men noe ytt har kommet til selvfølgelig. Allerede til uka og neste blir det en lengere rundtur i Sør-Norge. Skal bli moro å prøve den på vinterføre.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Libanesisk kaffe og ost

Kamelkjøtt