Forlater Kirkenes for denne gang

Da har det gått to dager i Kirkenes og jeg er igjen ute på veien. I dag har jeg hatt møter med Kirkenes folkebibliotek og Vardø bibliotek. Kjøreturen dit opp var ikke helt enkel. Det ble slitsom kjøring. I formiddag da jeg dro fra Kirkenes sluddet og blåste det ganske mye og veien var ikek enkle å kjøre på. Dette var noe flere bilister fikk erfare. På veien fra Kirkenes til Varangerbotn så jeg fire utforkjøinrger og politi og redningsvogner var ute for å dra opp privatbiler og lastebiler. En privatbil lå på taket ned i søkk langt utenfor veien. At det skjer ulykker er ikke rart for jeg møtte og ble forbikjørt av noen som trodde det helt sikkert var sommerferie og fullt veigrep. Enkelte lærer faktisk aldri.

Jeg kom meg heldigvis trygt frem til Vardø og det tok litt lenger tid å kjøre enn vanlig, men ikke så mye faktisk.

Nå i kveld har jeg kommet meg til Tana Hotell og ligger her i natt. I morgen formiddag skal jeg litt tilbake, men bare til Varangerbotn. Det er ganske kort vei herifra og tar mindre tid enn å kjøre fra Vadsø. I vadsø var det heller ikke et eneste rom å oppdrive, hverken hos Rica eller motellet i byen.

Her på hotellet er det koselig og det har blitt en del opphold gjennom årene. Akkurat nå er det nok en del dykkere som bor her for utenfor hotellet står en kompressor og fyller dykkerflasker og de er stadig ute for å kpble til nye tomme flasker.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Libanesisk kaffe og ost

Kamelkjøtt