Hjemme igjen

Det er alltid en deilig følelse når jeg ruller inn i gården etter en lengre tur på reise. Denne turen ble på hele 6308km. Jeg kjørte fra Oslo, via Sverige og Finland til Norge. Der har jeg kjørt rundt i over to uker for å hilse på kunder før kursen ble satt hjemover igjen. Etter siste kundemøte på torsdag i Finnsnes kjørte jeg via Sverige hjem. Turen denne gangen ble meget slitsom pga været. Plutselig regnet det og temperaturen sank til  -3, da blir det ispanser på både bil og vei. Flere ganger måtte jeg ut å skrape frontvinduene for varmeapparatet hadde ingen mulighet til å holde ruta fri. Dette været varte i ca. 10 mil og da ble det mildere. Snøene som hadde lagt seg fra tidligere ble nå utvannet og det ble fryktelig tungt å kjøre for bilen sporet i den slapsen som lå på veien.
Værgudene var ikek ferdig med bare disse triksa og plutselig slapp de ned store sekker med den fineste bomull. Tåka var nesten til å skjære som det heter, men det gikk på et vis det også.

Alt i alt hadde jeg en flott tur og slike veikrydder får man bare ta med seg. Det positive med å kjøre gjennom Sverige er at veiene er rettere, bredere, bedre og bompenger har de ikke funnet opp. Bare i bompenger sparer jeg tusenlapper på en slik tur.

På frerdag formiddag før jeg kom til Østersund fikk se jeg denne glippa i skydekket og måtte ha en skinnende mine fra turen.

20111118-img_9192-edit

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Libanesisk kaffe og ost

Kamelkjøtt