Rundtur i området nord for Kalix

Tidlig i dag tok jeg bilen og kjørte nordover mot Vitvattnet. På veien stoppet jeg og fikk tatt noen bilder. Været var flott, blå himmel og sol og ca. 1 grad i lufta. Radioen meldte om trafikkuhell og at det var veldig "halt" på veiene. Det var bare å ta det med ro. Selv hadde jeg det ikke travelt og det var ingen trafikk.

20111029-img_8823
Første stedet jeg stoppet var ved dette vannet. Her lå det mange små brygger og enda var noen av båtene på vannet. Her var det små robåter og de blir sikkert benyttet for fisking i vanna her.

20111029-img_8826
Litt lenger inn, før jeg kom til Vitvattnet så jeg denne gården som lå badet i morgenens sol og speilet seg så fint i vannet. Helt blikkstille var det. I det fjerne hørte jeg stadige skudd, det er jo midt i elgjakta her oppe og jegerne var tydligvis tidlig på jobb.

20111029-img_8829

Et par kilometer til og enda et vann med små brygger dukket opp.

20111029-img_8831

Midt inne i skogen kom jeg til et vann hvor jeg fant denne konstruksjonen med betongklosser og store stålspyd som stod opp. Jeg aner ikke hva det er, men det er nok rester fra krigens dager vil jeg tro. Vi er ikke langt unna grensa til Finland her og det var mye kamper og stillinger i disse skogene her nord.

20111029-img_8844-edit
Tilbake mot Kalix fikk jeg se dette jordet og stanset for å ta litt bilder. Etter syntes jeg det gjorde seg best uten farger og da ble det slik.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Libanesisk kaffe og ost

Kamelkjøtt