Kirkenes

Jeg har hatt en travel, men fin dag i dag.

I formiddag var jeg i Rovaniemi og hadde møte med mange bibliotek der. Ca. 25 hadde møtt opp, men det var mange som ikke kunne komme og det var satt opp internett-tv via Ustream slik at de andre kunne følge med også der de var på forskjellige bibliotetk i regionen.

Etter møtet var det en bra kjøretur på ca. 550km til Kirkenes. Været var ok og veien var greie. Siste mila mot norskegrensa var såpeglatte, men da var det bare å ta det litt med ro.

I kveld har jeg ankommet Kirkenes og bor på det nye Thonhotellet her. Meget bra standard og flott mat. Ute var det tegn til nordlys og keg tok med kamera og stativ og ruslet ut. Der traff jeg også på flere tyskere som hadde tatt Hurtigruten ht opp og som skulle fly hjem igjen i morgen- De hadde hatt en topp tur fikk jeg høre.

Img_8922

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Libanesisk kaffe og ost

Kamelkjøtt