Andre kveld i Masfjordnes

Jeg sitter og ser ut av stuevinduet her nå og det er litt lysere enn da jeg kom i går kveld. Øyene som ligger noen hundre meter fra meg kommer og går i regnværet. I det ene øyeblikket står de tydelig frem mot hoirsonten for i det neste å være innhyllet i regndis. Stuedøra til venstre for meg som vender mot været gir en jevn og fin bakgrunnslyd fra trommende regn. Utenfor har de holdt på med rydding i dag forstod jeg for det blåste visst friskt i natt. Jeg våknet 04:10 av et kraftig brak og jeg fikk høre i dag at båter som lå på land for vinteren hadde skjøvet på seg. Når lokalbefolkningen her sier at det var ille i natt så tror jeg at det var trykk i kasta ja. Ikke rart jeg våknet av det.

Bildene her er tatt da jeg kom fra Duesund. Ferga går mellom Masfjordnes og Duesund. Denne uka bor jeg på Sandnes Bryggja ved fergeleiet på Masfjordnes, men jobber på Hosteland, 5 km inn langs vei 570.. Bildene som er tatt mot fergeleiet viser rorbuene til høyre i bildet.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Libanesisk kaffe og ost

Kamelkjøtt